4.11 Operator zastrzega sobie prawo do pobierania dodatkowych opłat
za świadczenie Usług Dodatkowych w Sieci zleconych przez Abonenta zgodnie
z aktualnie obowiązującym cennikiem Operatora.
4.12 Abonent może zawiesić korzystanie z dostępu do Internetu za pośrednictwem
Sieci przez okres maksymalnie kolejnych 3 miesięcy, zawiadamiając o tym
Operatora na piśmie z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem ze skutkiem
na koniec miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powiadomienie
oraz z góry określając datę Ponownej Aktywacji Łącza Sieciowego. Za czasową
dezaktywację Łącza Sieciowego Abonent zobowiązany będzie do uiszczania
jednorazowej opłaty w wysokości określonej w cenniku Operatora. Przez okres
zawieszenia dostępu do Sieci, Abonent będzie zwolniony z obowiązku uiszczania
opłat za korzystanie z Abonamentu, a Operator z obowiązku świadczenia usługi
dostępu do Internetu za pomocą Sieci.
5 Rozwiązanie Umowy (odstąpienie, wstrzymanie, wygaśnięcie)
5.1 W przypadku zawarcia Umowy poza lokalem Operatora na podstawie
oferty sprzedaży lub przez odwołanie się do ogłoszeń, reklam, cenników
i innych informacji skierowanych do ogółu albo do poszczególnych osób,
jeżeli Abonent mógł uprzednio zapoznać się treścią otrzymanej oferty lub
informacji pod nieobecność drugiej strony umowy, Abonentowi przysługuje
prawo do odstąpienia od Umowy w terminie dziesięciu dni od dnia jej zawarcia.
W razie wykonania prawa odstąpienia umowa uważana jest za nie zawartą.
Za świadczone usługi Operatorowi należy się odpowiednie wynagrodzenie (opłaty
pobrane zgodnie z cennikiem za czas wykonania usług)
5.2 W przypadku Umowy zawartej na czas nie określony lub określony
każdej ze stron przysługuje prawo do rozwiązania Umowy w każdym czasie
z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia. Bieg terminu wypowiedzenia
rozpoczyna się od pierwszego dnia Okresu rozliczeniowego następującego
po Okresie rozliczeniowym, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało
złożone. W przypadku rozwiązania przez Abonenta Umowy związanej z przyznaniem
ulg na rzecz Abonenta przed upływem terminu wskazanym w Umowie lub regulaminie
promocji, roszczenie wysuwane przez Operatora z tytułu rozwiązania Umowy
przed terminem określonym w Umowie lub regulaminie promocji, nie może przekroczyć
wartości ulgi przyznanej Abonentowi.
5.4 W przypadku Awarii trwającej przez 7 kolejnych dni w sposób ciągły
od daty udokumentowanego poinformowania Operatora przez Abonenta o tym
fakcie, Abonentowi służy prawo do rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym,
przy czym nie wyłącza to uprawnień określonych w pkt. 4.4.
5.5 Jeżeli Abonent będzie zalegać z uiszczaniem opłat za korzystanie
z Abonamentu za co najmniej jeden pełen okres płatności, wówczas Operator
może wstrzymać świadczenie usług do czasu uiszczenia zaległych opłat lub
skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w pkt. 5.7. W okresie wstrzymania
świadczenia usług, Operator zwolniony jest z wykonywania obowiązków, określonych
w Umowie i w Regulaminie, zaś Abonent z obowiązku uiszczania opłat za korzystanie
z Abonamentu za ten okres. Jeżeli Abonent uiści zaległe opłaty wraz z odsetkami
oraz opłatę za Ponowną Aktywację, a następnie zgłosi pisemny wniosek o
Ponowną Aktywację Łącza Sieciowego, wówczas Operator zobowiązany jest w
ciągu 10 dni roboczych od otrzymania dowodów uiszczenia wszystkich wymienionych
opłat, ponownie udostępnić Abonentowi usługę, chyba że zaistniała sytuacja,
o której mowa w pkt. 5.7. Od momentu ponownego udostępnienia dostępu do
Internetu za pomocą Sieci, naliczane są opłaty za korzystanie z Abonamentu.
5.6 Jeżeli w ciągu 3 miesięcy od przerwania dostarczania sygnału zgodnie
z pkt. 5.5 Abonent nie uiści zaległych opłat wraz z ustawowymi odsetkami
za opóźnienie, Operator może jednostronnie rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym.
W takim przypadku zastosowanie ma postanowienie pkt. 5.9. Operator może
jednak rozwiązać Umowę w trybie określonym w pkt. 5.7 przed upływem 3 miesięcy
zawieszenia świadczenia usług.
5.7 Operatorowi przysługuje prawo rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym
z winy Abonenta i odłączenia go od Sieci, jeżeli:
5.7.1 Abonent zalega z opłatami za korzystanie z Abonamentu za co najmniej
jeden okres płatności, opłatami za Instalację lub Aktywację i pomimo pisemnego
wezwania do zapłaty, nie uregulował zaległości wraz z odsetkami w wyznaczonym
przez Operatora terminie.
5.7.2 Abonent udostępni możliwość dodatkowego korzystania z usług dostępu
do Internetu za pomocą Sieci osobie trzeciej, w szczególności jeśli: podłączy
dodatkowe urządzenie do Urządzenia Aktywnego lub Łącza Sieciowego, lub
umożliwi korzystanie z usług dostępu do Internetu za pomocą Sieci poza
Lokal, którego dotyczy niniejsza Umowa,
5.7.3 Abonent dokona samowolnej przeróbki Łącza Sieciowego lub zawinionego
jego uszkodzenia,
5.7.4 Abonent nie dopuści do okresowej kontroli Łącza Sieciowego, o
której mowa w pkt. 6.5, bez uzasadnionych powodów,
5.7.5 Abonent narusza postanowienia Regulaminu w sposób określony w
pkt. 8.1.
5.8 W przypadku, o którym mowa w pkt. 5.7.3, Operator może domagać się
ponadto zwrotu kosztów przywrócenia Łącza Sieciowego do stanu poprzedniego
lub odszkodowania z tytułu zniszczenia Łącza.
5.9 Rozwiązanie Umowy z powodu jednej z przyczyn, wskazanych w pkt.
5.7, spowoduje natychmiastowe odłączenie sygnału w Łączu Sieciowym umiejscowionym
w Lokalu Abonenta. Zawarcie nowej Umowy nastąpi pod warunkiem uregulowania
zaległości z tytułu opłat za wykonane przez Operatora usługi bądź ustania
innych przyczyn uzasadniających rozwiązanie dotychczasowej Umowy.
5.10 W przypadku utraty/zbycia przez Abonenta praw do Lokalu, w którym
zainstalowane jest Łącze Sieciowe, Abonent może przekazać prawa i obowiązki
wynikające z Umowy nabywcy praw do Lokalu, informując o tym Operatora bez
zbędnej zwłoki. Informacja powinna być złożona na piśmie pod rygorem nieważności
i powinna zawierać pisemną pod rygorem nieważności zgodę nabywcy praw do
Lokalu na wstąpienie w prawa i obowiązki Abonenta wynikające z Umowy. Jeżeli
nabywca praw do Lokalu nie wyrazi zgody na przejęcie praw i obowiązków
Abonenta wynikających z Umowy, wówczas Umowa winna zostać rozwiązania przez
Abonenta w trybie pkt. 5.2. Jeżeli Abonent nie powiadomi Operatora o dokonanym
zbyciu/utracie prawa do Lokalu lub/i nie rozwiąże Umowy, wówczas jest on
odpowiedzialny za płatności wynikające z Umowy, bez względu na to, kto
korzysta z usług dostępu do Internetu za pomocą Sieci.
5.11 Operator zastrzega sobie prawo do niewyrażenia zgody na przejęcie
praw i obowiązków przez nabywcę praw do Lokalu w przypadku zaległości w
płatności opłat wynikających z Umowy przez dotychczasowego Abonenta lub
powodów określonych w pkt. 2.9.
5.12 W przypadku podwyższenia opłat za korzystanie z Abonamentu, Abonentowi
przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym. W
takim przypadku pisemne pod rygorem nieważności oświadczenie o rozwiązaniu
Umowy powinno być doręczone Operatorowi w terminie do siedmiu dni od wejścia
w życie nowych stawek opłat za korzystanie z Abonamentu.
5.13 Umowa wygasa w przypadku, w którym Operator:
5.13.1 utraci zdolność do prowadzenia działalności gospodarczej,
5.13.2 utraci uprawnienia niezbędne do świadczenia usług objętych Umową
przy jednoczesnym zachowaniu zdolności do prowadzenia działalności gospodarczej.
5.14 Umowa wygasa w przypadku:
5.14.1 rozwiązania, likwidacji, itp. Abonenta nie będącego osobą fizyczną,
chyba, że przed powyższymi zdarzeniami zostanie zawarta Umowa cesji praw
i przejęcia długów wynikających z tej Umowy, między Abonentem a jego następcą
prawnym lub osobą trzecią na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie,
5.14.2 śmierci Abonenta, chyba, że osoba pozostająca w chwili zdarzenia
w związku małżeńskim z Abonentem i zamieszkująca z nim we wspólnym Lokalu,
oraz gdy wstępni, zstępni lub rodzeństwo Abonenta, w ciągu 30 dni od daty
śmierci Abonenta wystąpią do Operatora z pisemnym wnioskiem o dalsze świadczenie
usług wynikających z Umowy na ich rzecz. W takim przypadku Operator realizuje
usługę świadczoną na rzecz drugiego z małżonków, pod warunkiem, iż małżonkowie
w dniu zajścia tego zdarzenia pozostawali we wspólnocie ustawowej, lub
innych uprawnionych osób, z zastrzeżeniem pkt. 2.9.
5.14.3 wraz z upływem okresu na jaki umowa została zawarta.
5.15 Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy, rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym
lub odstąpieniu od Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5.16 Abonent wyraża zgodę na przeniesienie wszelkich praw i obowiązków
Operatora, wynikających z Umowy i Regulaminu na osoby trzecie.
5.17 Korzystając z usługi dostępu do Internetu za pomocą Sieci, Abonent
zobowiązuje się do przestrzegania przepisów prawa i praw osób trzecich,
wiążących się z tą czynnością, pod rygorem rozwiązania przez Operatora
Umowy ze skutkiem natychmiastowym i odłączenia Abonenta od Sieci. W szczególności,
Abonent zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 4 lutego
1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83
z późniejszymi zmianami).
6. Usuwanie Awarii
6.1. Operator zobowiązuje się do usuwania Awarii:
6.1.1 w obrębie łączy międzybudynkowych (tj. łączy w Sieci umiejscowionych
poza budynkami) w terminie do szesnastu godzin roboczych od dnia i godziny
powiadomienia o Awarii,
6.1.2 dotyczącej łączy umiejscowionych w obrębie budynku - w terminie
do trzech dni roboczych, licząc od dnia i godziny powiadomienia o Awarii,
o ile Abonent nie umówi się na inny termin, przy czym za godziny robocze
przyjmuje się godziny od 10.00 do 18.00 w dni od poniedziałku do piątku
z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
6.2. Abonenci powinni zapewnić dostęp do miejsca wystąpienia Awarii,
chyba że miała ona miejsce poza ich Lokalem lub miejscem kontrolowanym
przez Abonenta. Brak takiego dostępu przesuwa odpowiednio terminy, określone
w pkt. 6.1.
6.3. Za usunięcie Awarii w Lokalu Abonenta nie wynikających z fizycznych
wad Łącza Sieciowego lub wynikających z przyczyn, które powinny znaleźć
się pod kontrolą Abonenta, bądź za wezwanie Operatora bez uzasadnienia,
pobierana jest opłata według stawek określonych w cenniku Operatora.
6.4. Abonent zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Operatora
o występujących Awariach w Sieci.
6.5. Operator ma prawo do okresowych kontroli prawidłowości działania
Łącza Sieciowego w Lokalu Abonenta. O zamiarze przeprowadzenia sprawdzenia
Łącza Abonent zostanie pisemnie lub telefonicznie powiadomiony przed terminem
kontroli. Pracownicy Operatora przeprowadzający kontrole zobowiązani są,
na żądanie Abonenta, okazać pisemne umocowanie Operatora o powierzeniu
im obowiązku kontroli Łącza u Abonenta.
7 Postępowanie reklamacyjne
7.1 Reklamacje mogą dotyczyć:
7.1.1 niewykonania lub nienależytego wykonania usługi
7.1.2 wadliwego rozliczenia usługi
7.2 Reklamacja powinna być złożona na piśmie - osobiście w Dziale Obsługi
Klienta (np. w protokole przyjęcia reklamacji) lub przesłana listem poleconym
na adres Działu Obsługi Klienta.
7.3 Reklamacja lub protokół przyjęcia reklamacji powinna zawierać następujące
informacje:
7.3.1 imię i nazwisko (nazwę) zgłaszającego reklamację Abonenta i miejsce
świadczenia usług,
7.3.2 przedmiot reklamacji z uzasadnieniem przyczyn jej wniesienia,
7.3.3 datę sporządzenia reklamacji i podpis zgłaszającego reklamację
Abonenta.
7.4 Reklamację można wnosić w terminie 12 miesięcy, licząc od końca
Okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi
(pkt. 7.1.1) albo od dnia, w którym usługa została wykonana lub miała być
wykonana (pkt. 7.1.1 lub pkt. 7.1.2).
7.5 Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku zapłaty
Rachunku. W przypadku uznania reklamacji, Operator zwróci kwotę wynikającą
z uznanej reklamacji. Zwrot należności Abonenta z tytułu uwzględnienia
reklamacji następuje w formie zaliczenia jej na poczet przyszłych należności
Operatora z tytułu świadczenia na rzecz Abonenta usług, chyba , że Abonent
zwróci się pisemnie do Operatora o dokonanie przelewu środków pieniężnych
na konto bankowe lub przekazem pocztowym na adres wskazany przez Abonenta.
7.6 Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w I instancji w
terminie 1 miesiąca od dnia jej wniesienia. Jeżeli w tym terminie reklamacja
nie może być rozpatrzona, Operator zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić
o powyższym Abonenta, podając w zawiadomieniu przyczynę opóźnienia w rozpoznaniu
reklamacji oraz przewidywany termin, w którym reklamacja zostanie rozpoznana.
Za datę wniesienia reklamacji uważa się dzień otrzymania listu poleconego
lub dzień jej zgłoszenia w Dziale Obsługi Klienta.
7.7 Odpowiedź na reklamację wymaga formy pisemnej.
7.8 W przypadku, gdy Operator nie uznał reklamacji w całości lub w części,
Operator winien w odpowiedzi wskazać uzasadnienie faktyczne i prawne zajętego
przez siebie stanowiska.
7.9 Osobie reklamującej przysługuje prawo wniesienia za pośrednictwem
jednostki organizacyjnej załatwiającej reklamację w I instancji odwołania
do organu odwoławczego wskazanego w odpowiedzi w terminie 14 dni od daty
doręczenia odpowiedzi Operatora na reklamację.
7.10 Odpowiedź przesłana reklamującemu w wyniku rozpatrzenia sprawy
w postępowaniu odwoławczym powinna zawierać stwierdzenie, że została wyczerpana
droga postępowania reklamacyjnego.
7.11 Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym roszczeń wynikających
z niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Operatora przysługuje
Abonentowi po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego. Drogę postępowania
reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną, jeżeli Operator nie zapłacił dochodzonej
przez Abonenta reklamacji w terminie 3 miesięcy od dnia wniesienia reklamacji.
Postanowienia niniejszego punktu wchodzą w życie 01 stycznia 2001 roku.
8. Naruszenie Regulaminu.
8.1. Naruszeniem Regulaminu przez Abonenta jest w szczególności: 8.1.1.
działanie powodujące zawieszenie lub blokowanie Urządzeń Aktywnych innych
użytkowników Sieci lub sieci Internet,
8.1.2. stosowanie nielegalnych lub naruszających prawa osób trzecich
danych i programów komputerowych,
8.1.3. umieszczanie w Sieci oraz w sieci Internet informacji niezgodnych
z prawem lub naruszających prawa osób trzecich,
8.1.4. działanie niezgodne z netykietą - etykietą użytkowników sieci
komputerowych, czyli ogólnie pojętą kulturą sieciową, a zwłaszcza używanie
obelżywego lub nieprzyzwoitego języka, zamieszczanie materiałów niezgodnych
z prawem lub powszechnie uznanych za obraźliwe, przechwytywanie danych
innych użytkowników Sieci i sieci Internet, ingerowanie w ich sprzęt i
oprogramowanie bez ich zgody,
8.1.6. podłączenie do Sieci lub do sieci Internet nieaktywowanych kart
sieciowych, próby użycia innego niż przydzielony numeru IP, albo udostępnienie
Łącza osobom trzecim bez zgody Operatora,
8.1.7. wszelkie inne działanie powodujące zakłócenia w funkcjonowaniu
Sieci lub mające negatywne konsekwencje dla innych użytkowników Sieci lub
sieci Internet.
8.2. Jeżeli Abonent naruszył Regulamin:
8.2.1. po raz pierwszy - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym
o dokonanym naruszeniu z ostrzeżeniem, iż kolejne naruszenie spowoduje
zawieszenie świadczenia usług dostępu do Internetu za pomocą Sieci na okres
7 dni z obowiązkiem uiszczenia opłaty za korzystanie z Abonamentu lub może
spowodować rozwiązanie Umowy ze skutkiem natychmiastowym i odłączenie Abonenta
od Sieci,
8.2.2. po raz drugi - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym
o dokonanym naruszeniu i o zawieszeniu świadczenia usług przez Operatora
przez okres 7 dni, co nie uchybia obowiązkom uiszczania opłaty za korzystanie
z Abonamentu w pełnej wysokości; Operator może jednak pominąć procedurę
zawieszenia i rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym oraz odłączyć
Abonenta od Sieci,
8.2.3. po raz trzeci - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym
o dokonanym naruszeniu i rozwiązuje Umowę ze skutkiem natychmiastowym oraz
odłącza Abonenta od Sieci.
8.3 W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu, bądź działania które
stanowi poważne zagrożenie dla Sieci lub jej użytkowników, Operator ma
prawo w trybie natychmiastowym odłączyć Abonenta od Sieci i rozwiązać Umowę.
9. Postanowienia końcowe.
9.1. Operator zaleca Abonentowi zainstalowanie w Urządzeniu Aktywnym
oprogramowania antywirusowego i dokonywania okresowej kontroli antywirusowej
wszelkich danych, znajdujących się w pamięci Urządzenia Aktywnego Abonenta,
jak też do kontrolowania pod tym kątem wszelkich danych, uzyskanych za
pomocą Sieci z Internetu lub z innych źródeł.
9.2. Operator zaleca Abonentowi zainstalowanie w Urządzeniu Aktywnym
oprogramowania w celu zabezpieczenia danych Abonenta przed ingerencją osób
trzecich, w tym zabezpieczenia danych zawartych w Urządzeniu Aktywnym Abonenta.
9.3. W przypadku zmiany miejsca stałego pobytu (w tym adresu zamieszkania)
lub siedziby, zmiany adresu do korespondencji, a także w przypadku zmiany
nazwy (firmy) lub nazwisk i imion, Abonent zobowiązany jest (w formie pisemnej)
powiadomić o tym fakcie Operatora w terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany
lub rozpoczęcia wprowadzania takich zmian, dołączając dokumenty potwierdzające
powyższe zdarzenie. W przypadku niewykonania przez Abonenta powyższego
zobowiązania, wszelką korespondencję kierowaną do Abonenta pod dotychczasowym
adresem i z dotychczasowymi danymi uważa się za prawidłowo nadaną ze wszystkimi
konsekwencjami doręczenia dla Abonenta.
9.4. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu.
Każdą zmianę Regulaminu Operator zobowiązany jest doręczyć Abonentowi.
Jeżeli Abonent nie zaakceptuje zmiany, wówczas ma prawo rozwiązać ze skutkiem
natychmiastowym Umowę poprzez doręczenie Operatorowi w terminie do 14 dni
od wejścia w życie zmiany Regulaminu oświadczenia, z uwzględnieniem postanowień
pkt. 5.15.
9.5. Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem 1.01.2001, z zastrzeżeniem
postanowień pkt. 7.11.